Un dels exercicis proposat a classe de Comunicació oral, escrita i digital, consistia en fer un debat. Vam fer tres grups, el primer defensava el llenguatge publicitàri, el segon el lleguatge poètic i l'últim grup el llenguatge quotidià.
Després de discutir i defensar cada grup el seu llenguatge vam arribar a la conclusió de que els tres comparteixen un objectiu, la comunicació es basa en vendre idees i exposar-les i de que els tres es complementen.
Entre tots, vam compartir idees i opinions sobre els tres llenguatges i vam fer conjuntament la definició de cada un d'ells:
- El llenguatge publicitari és un llenguatge persuasiu que es dirigeix a un públic determinat. Per apropar-se al públic i aconseguir el seu objectiu utilitza els altres dos llenguatges i busca resposta amb un temps determinat.
- El llenguatge quotidià és considerat com el més espontani dels tres llenguatges i el més altruista. És el primer que aprenem.
- El llenguatge poètic és un llenguatge melòdic, amb un ritme aparent o evident. Gaudeix d'una figura, aporta imatges (representacions mentals) i té una funció estètica. Aquest es complementa també amb els altres dos llenguatges.
Intervenció de síntesi
Fa 15 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada