dijous, 17 de desembre del 2009

Competències digitals del mestre

Vivim en una societat on la tecnologia i les TIC avançen i prénen importància. Tant nens i nenes com adults han d'adquirir diversos coneixements per adaptar-se.


Com a futurs mestres, és necessàri treballar amb les TIC i adquirir diverses competències, algunes d'elles de caire didàctic per poder aplicar la tecnologia a l'hora d'ensenyar i ajudar a l'aprenentatge. Aquestes competències no són estàtiques, aixó provoca que la formació del mestre sigui continuada.


Existeixen una sèrie de documents aprovats que recullen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents. Podem destacar, per la seva rellevància i actualitat:

- Les normes de la UNESCO
- Les normes de la ISTE




UNESCO

- Conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari'.

- Conèixer tota una sèrie d'aplicacions i instruments específics i aplicar-los en l'ensenyament.

- Saber utilitzar aquestes tecnologies per fomentar les competències dels estudiants en matèria de creació de coneixements

ISTE

- Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants

- Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis

- Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital

- Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat


- Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Creative Commons License
obra està subjecte a una llicència de Reconeixement-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons